Na het succes van Jaspers eerste columnbundel ‘Hoe moeilijk kan het zijn?‘ heeft hij nu een contract getekend voor een vervolg. De nieuwe bundel zal bestaan uit de ‘Hoe moeilijk kan het zijn?’ columns waarin hij de afgelopen twee jaar meer denkfouten in hedendaags ontwerpen fileerde voor de Volkskrant. Dit keer zullen de onderwerpen samengevoegd zijn per type product of dienst (consumentenelectronica, publieke ruimte, online dienstverlening), waarbij elk thema wordt voorzien van een korte introductie over de ins- en outs van het ontwerpen voor die specifieke sector. Ook dit boek zal worden uitgegeven door Maven Publishing, en uitkomen in de herfst van 2018.
Dit heugelijke feit werd gevierd ten burele van literair agenten Sebes & Bisseling. Uiteraard met chocoladetaart, Bionade en Wostok limonade, want dat is traditie – immers: al twee keer gebeurd – bij het tekenen van een boekcontract voor een ‘Hoe moeilijk kan het zijn?’ bundel. Dus nu tijd om het hoofd te buigen over zaken als de omslag en de titel (‘Hoe moeilijk ken het zijn? Deel II’ zou wat saai zijn).